Anasayfa Hakkımızda İLAYS Sistemine Giriş İletişim  
 
   Neden İLAYS?
   Amaç ve Kapsam
   İlgili Mevzuat
   İLAYS Proje Aşamaları
   İLAYS'ın İşleyişi
   Atık İlaç Tespit Komisyonu
   Atık Nakil İşlemleri
   Bertaraf İşlemleri
   Muhasebeleştirme
   Resmi Yazışmalar
   Ücretlendirme
   Kullanım Klavuzu
 
 

KULLANIM KLAVUZU

Önemli: 2018 yılında dolan ilaçlarınızı sadece .CARİ DÖNEM. listesi yapıp gönderebilirsiniz. Elinizde bulunan 2017 yılı ve öncesi ilaçlarınız muhasebeleştirilemez ve .CARİ DÖNEM DIŞI. liste olarak girilmesi gerekmektedir.

Önemli: Yeşil ve kırmızı reçeteli ilaçlar için İlçe Sağlık'tan mutlaka tutanak tutulması ve bu tutanakla birimimize gelinmesi gerekmektedir.

Önemli: Lütfen listeleme yaparken, koli sayısına göre ayrı ayrı liste yapmayınız. Örneğin; 10 adet koliniz var ve bunları ayrı ayrı listelemek yerine, tek bir listenin içine ekleyebilirsiniz.

Önemli: İlaçlarınızın karekodları yerine, BARKOD'larını okutmanız gerekmektedir.

Önemli: MNG Müşteri Numarası: 136448288 . dir. MNG. yi sizin arayıp kargo alım talebinde bulunmanız gerekmektedir. Kargo görevlisi geldiğinde veya siz elden şubeye ilaçları götürdüğünüzde oradaki personele bu numarayı verip, herhangi bir ödeme yapmadan atıklarınızı verebilirsiniz.

İlaç Atık Yönetim Sistemi İLAYS: Miadı geçen, kullanılmayan, soğuk zinciri bozulmuş, uygun şartlarda saklanmamış vb. tüm ilaçların bertaraf işlemlerini bir program dahilinde yapmak üzere tasarlanmıştır.

Aşağıda belirttiğimiz işlem adımlarını sırası ile takip ederek İlaç Atık Yönetim Sistemi dahilinde doğanın ve çevrenin kirlenmesinin önlenmesine katkı sağlayabilirsiniz.

İŞLEM ADIMLARI

1. PROGRAMA GİRİŞ: Sisteme giriş yapmak için kullanacağınız kullanıcı adı ve şifre, eczacı odası web sayfasına giriş yaparken kullandığınız ile aynıdır. [Resim1, Resim2]

2. LİSTELERİM: Bu bölümde bertaraf edilecek farmasötik atıkların kayıt ve listeleme işlemleri yapılır. [Resim3]

3. YENİ LİSTE OLUŞTURMA: Farmasötik atıkların girişleri bu bölümden yapılmaktadır. İlaçlar sisteme karekod/barkod okutularak veya ilaç ismi ile aratılarak kaydedilebilir. Düzenleme sekmesi ile daha önce hazırlanmış listede herhangi bir düzenleme yapılabilir. [Resim4, Resim5]

 

Uyuşturucu ve psikotrop ilaçlara ait atıkların kayıt ve koli hazırlama işlemleri Sağlık Bakanlığı'nın talebi doğrultusunda ayrı listelerde hazırlanacak olup kargo ile teslim edilmeyecektir. [Resim12Resim13]

4. Liste oluşturulurken atık ilaçlar CARİ DÖNEM ve CARİ DÖNEM DIŞI olarak ayrılmalıdır. Farmasötik atıkların kayıt işlemine daha sonra geçilmelidir. Cari dönem ve cari dönem dışına ait atıklar ayrı ayrı listelenmeli ve kolilenmelidir.

Cari döneme ait atık listesinde ilacın karşısında DSF(depocu satış fiyatı) bilgisi yer alır. Kayıt esnasında ilacın alış tarihindeki DSF'ını kullanıcı seçebilmektedir.

Geçmiş döneme ait atık listesinde ilacın karşısında DSF bilgisi bulunmamaktadır. Bu bölümde muhasebe dışı ifadesi yer alır.

CARİ DÖNEM DIŞI
"İçinde bulunulan yılın muhasebe kayıtlarının yapıldığı yıl öncesi döneme ait atık ilaçlar"

örneğin; içinde bulunulan yıl 2012 ise, Bu ilaçlar 01/01/2012 tarihinden önceki döneme ait bertaraf edilecek ve muhasebeleştirilmeyecek ilaçları kapsar.
[Resim6]

CARİ DÖNEM:
"İçinde bulunulan yılın muhasebe kayıtlarının yapıldığı döneme ait atık ilaçlar" örneğin; içinde bulunulan yıl 2013 ise 01.01.2013 – 31.12.2013 döneminde  miadı dolmuş ilaçlar için  CARİ DÖNEM seçeneği işaretlenir. Bu grup ilaçlar odanın kabulünden sonra İlaç Tespit Komisyonuna giderek tekrar kontrolleri yapılır. Bu grup atıkların (eczanenin 2013 yılı muhasebe kayıtlarında gider olarak gösterilmesini sağlamak üzere) bertaraf belgeleri eczaneye posta yoluyla gönderilir. [Resim7]

Bertaraf Edilen Atıklar Hangi Dönem Muhasebe Kayıtlarında Gider Olarak Gösterilebilir?

İlgili vergi mevzuatımız gereği atık ilaçların gider olarak yazılabileceği dönemin ancak bertaraf edildiğinin belgelendiği yıl olacağı unutulmamalıdır. Örneğin; 2012 yılında miadı dolan ve 2013 yılı içerisinde bertaraf edilen ilaçlar 2014 yılı Mart ayında verilecek vergi beyannamesinde gider olarak gösterilecektir. Aynı şekilde 2013 yılı içerisinde miadı dolup aynı yıl Odamızdan atık ilaç bertaraf belgesi alan eczacılar 2014 yılı Mart ayında verdikleri vergi beyannamesinde atıkları gider olarak gösterebileceklerdir.

NOT: Yukarıda yazılan yıllar tamamen örnekten ibarettir. Yıl olarak lütfen mevcut olan yıla göre değerlendirme yapınız.

5. YENİ İLAÇ EKLE: Aranan ilaç, sistem verilerinde kayıtlı değil ise yeni ilaç ekle butonuna tıklanarak sisteme ilaç eklenmesi talep edilebilir. İlaç ile ilgili istenilen bilgiler doldurulup kaydet butonuna tıklanarak İstanbul Eczacı Odası İLAYS koordinatörü onayına gönderilir. Odaya onay için gönderilen atıklar onaysız ilaç listesinde görüntülenecek ve bu ilaçların sistem bilgileri güncellenerek 24 saat içerisinde Oda tarafından onay verilecektir. Onayda bekleyen ilaç listesi İstanbul Eczacı Odası tarafından onaylandıktan sonra liste içerisinde görüntülenecektir. [Resim8, Resim9, Resim10, Resim11]

Oda tarafından onaylanmayan ürünler ise (tehlikeli atık kapsamına girmeyenler) panel yöneticisi tarafından listeden silinecek olup Odaya gelen koli içerisinde yer almayacaktır.

7. RANDEVU ALMA: Liste oluşturulduktan sonra ilaçların teslimat şeklinin ve tarihinin belirlenmesi için randevu bölümüne giriş yapılmalıdır. Alınan randevu randevu iptal seçeneği kullanılarak iptal edilebilir ve tekrar randevu alınabilir. [Resim14Resim15Resim16, Resim17, Resim18]

8. TESLİMAT TİPLERİ
ODAYA KENDİM TESLİM EDECEĞİM:
 
Hafta içi her gün 09.00-17.00 saatleri arasında Mecidiyeköy Oda merkezine eczane tarafından teslim edilecektir

ÖZEL TESLİM: Eczacı Odası tarafından eczanelere bizzat gidilerek teslim alınacaktır. (50kg üzeri atıklar için)

KARGO TESLİM: Hafta içi her gün teslim edecek şekilde kargoyla teslim alınacaktır.

NOT: Uyuşturucu ve psikotop atık ilaç içeren liste kargo ile gönderilmeyecektir. Lütfen yeşil ve kırmızı reçeteye tabi atıklarınızı kargo ile GÖNDERMEYİNİZ. [Resim15, Resim16]

9. ÖDEME  butonu ile hazırlanan listenin ödeme tipi ve tutarı ekrana gelecektir. Kredi kartı veya nakit seçenekleri ile ödeme yapılabilir. [Resim19, Resim20, Resim21]

10. TAKİP Bu bölümde eczacılar sistemde yaptıkları bütün işlemleri görebilir, liste içeriğine erişebilir  ve detaylarıyla takip edebilirler. [Resim25]

11.Ödeme işlemi bittikten sonra Liste Takip bölümünde, takip butonuna basarak, Beyan listesi ve Beyan barkodlarına tıklayarak o sayfalarının yazdırılmaları gereklidir.

İlk sayfada barkod/barkodlar yer almakta olup eşleştiği koli Üzerine eczanede teslimden önce yapıştırılmalıdır. [Resim22]

Eczacı, çıktısını aldığı tüm Beyan, Teslim Takip Formlarının üzerinde bulunan eczacı imza - kaşe bölümünü mutlaka doldurmalıdır.

[Resim23, Resim24]

        Anasayfa      Hakkımızda         İLAYS Sisteme Giriş          İletişim         Copyright©2011 1. Bölge İst. Eczacı Odası